QASEH GOLD

QASEH GOLD

Tuesday 8 July 2014

Doakan Palestin

Assalamualaikum

hati ni sedih sangat sangat kenangkan anak anak syurga di Palestin sana
ibu ibu..wanita dan orang tua..
juga para mujahiddin

aku sangat tak nafikan rakyat Palestin lah rakyat yang paling berani dalam dunia ni
walau tak pernah di hirau..

aku tak heran pasal bola
menang ke kalah ke seri ke

aku tak sanggup bangun malam dan jerit jerit untuk bersorak

aku pon pelik orang sanggop bangun malam bersorak bola tapi tak sanggop bangun malam untuk doakan Palestin dan umat Islam di China..Myanmar..

bila terpandang anak anak kecil tu rasa hiba sangat!
hanya doa yang mampu dikirim
bila terpandang ibu ibu yang sedang sarat mengandung aku kagum
sedangkan dulu aku tak paham kenapa nak mengandung di saat negara sedang huru hara..
baru kini aku tahu...semua untuk Palestin!!

sedang kita leka dengan facebook..instagram..dan segala teknologi komunikasi canggih

mereka pula leka dengan Al -Quran
tak lekang di tangan tak putus di bibir sentiasa mengaji

itulah sumber kekuatan mereka
Al Quran panduan hidup

semoga Allah ampunkan dosa dosa kita
di atas kelekaan kita..
menghabiskan umur
membazir duit
mempersia ilmu

sayang Palestin

No comments:

Post a Comment