QASEH GOLD

QASEH GOLD

Thursday 4 May 2017

Ayam Ladangku Maju

Ini KISAH AYAM 🐓🐓🐓

---------------------------------

Kampung atau Bandar

Selalu kami menerima soalan samada ayam Ladangku ini dari baka ayam kampung atau ayam bandar (daging atau broiler).

Ayam kampung seperti yang dibayang umum adalah seperti mana yang ada di kampung-kampung. Ayam kampung ini makan dari rumput, cacing, serangga dan tumbuhan semulajadi yang terdapat di sekitar laman dan semak sekitar habitatnya.

Ayam bandar pula terdiri dari ayam putih yang dibesarkan secara industri untuk memenuhi permintaan daging ayam di pasaran terbuka. Beza sungguh dengan ayam kampung yang diternak secara bebas tanpa tekanan permintaan pasaran.

Adakah fakta ini benar?

Di Ladangku, kami berusaha untuk mendapatkan makanan yang selamat untuk anda. Kami menawarkan kedua-dua pilihan samada ia ya ayam kampung ataupun ayam bandar.

Ayam kampung yang ditawarkan kepada pengguna oleh Ladangku diternak di kawasan terbuka seluas 20 ekar di TKPM Lanchang. Ayam kampung ini diternak secara lepas bebas separuh dari hayatnya. Pemakanan pula terdiri dari campuran dedak serta azolla dan sisa organik yang difermentasi. Ayam pula dipelihara melangkaui umur 70 ke 90 hari untuk memastikan rasa kenyal pada tekstur dan struktur daging. Ayam ini kami namakan Nearly Organic.

Ayam daging kami pula ditawarkan kepada pengguna dengan lebih meluas melalui stokis dan pengedar seluruh negara. Produk terdiri dari ayam seekor yang dipotong dan bahagian ayam seperti dada, kepak, paha dan drumstik. Ayam daging ini dipelihara di reban yang diiktiraf oleh Jabatan Veterinar Malaysia dan disijilkan dengan myGAP (Good Agriculture Practice) oleh Kementerian Pertanian. Pensijilan ini penting untuk memastikan ayam diternak mengikut SOP dan tidak melibatkan ubat-ubatan merbahaya, hormon terlarang dan unsur haram dari najis di dalam pemakanan harian ayam tersebut.

Di kilang Ladangku, penyembelihan dilakukan oleh para ahli yang fasih mengenai penyembelihan. Premis kami juga disijilkan oleh JAKIM sebagai premis Halal. Tahukah anda cuma ada 3 premis penyembelihan Halal di sekitar KL dan Selangor kepunyaan Muslim?

Dari mana datangNya ayam anda?

mari cepat2 beli Ayam Ladangku ni dengan saya.

📞📲 0137440989

No comments:

Post a Comment